Leverans och returer

Leverans

Vi behandlar din beställning inom 1–3 arbetsdagar. Leveranstiden är normalt 1–3 veckor, men i de flesta fall kommer ditt paket att anlända mycket tidigare.
När din beställning har skickats får du ett e-postmeddelande med en spårningslänk så att du kan följa leveransen.
Observera att vissa beställningar kan vara föremål för tull- eller importavgifter vid ankomst till destinationslandet. Dessa kostnader är kundens ansvar.

Returer och ångerrätt

Enligt lag har du alltid 14 dagar på dig att ångra ditt köp från den dag du mottagit din beställning.
För att du ska känna dig ännu tryggare erbjuder vi istället 90 dagars returrätt.

Vi vill att varje kund ska känna sig trygg i vetskapen om att de får nya, färska och oöppnade produkter.
Därför kan returer av använda eller öppnade varor inte accepteras.
Om dina produkter och förpackning är helt oöppnade kan du returnera ditt köp inom 90 dagar.

För att göra en retur, vänligen kontakta oss och ange ditt namn, ordernummer och e-postadress.
Packa varan noggrant i originalförpackningen och bifoga en lapp med ditt namn, ordernummer och e-postadress.
Skicka sedan paketet till returadressen som vår support har angett.
Returfraktkostnaderna är kundens ansvar.

När vi har mottagit och godkänt returen återbetalas beloppet via samma betalningsmetod inom 90 dagar.
Om produkten har använts eller skadats på ett sätt som minskar dess värde, kan avdrag göras motsvarande värdeförlusten.

Beställningar som görs med presentkort, eller beställningar som inkluderar ett presentkort/gratis presentkort, är slutgiltiga och kan inte avbrytas, returneras eller återbetalas.

Klagomål

Om en vara är defekt eller felaktig, åtgärdar vi det naturligtvis.
Vänligen kontakta oss med ditt ordernummer och bifoga tydliga foton eller en kort beskrivning av problemet.
Om reklamationen godkänns täcker vi returfraktkostnaden och kompenserar dig med en ersättningsprodukt, reparation eller återbetalning.
Reklamationsrätten gäller i upp till 3 år och omfattar tillverkningsfel, men inte normalt slitage.

Outtagna paket

Om du inte hämtar ditt paket från utlämningsstället kommer det att returneras till oss.
För att täcka frakt-, retur- och hanteringskostnader debiteras en avgift på 34,99 USD.
Resterande orderbelopp återbetalas till samma betalningsmetod som användes vid utcheckningen.

Om du har ångrat dig efter att du lagt din beställning är det viktigt att du ändå hämtar och returnerar paketet. Annars registreras det som outlöst och avgiften dras automatiskt.

Annullering av beställning

Om du vill avbryta din beställning innan den har skickats är det möjligt.
En administrativ avgift på 5 % kommer att dras av från det totala orderbeloppet för att täcka transaktionskostnader.
Om paketet redan har skickats måste du returnera det enligt vår returpolicy.